lördag 16 april 2011

Andra veckan!

Nu äntligen ger jag mig tid till att skriva istället för att fiska!

under måndagen, tisdagen och onsdagen har det nästan inte alls blivigt något fiske. Har varit trött och sliten efter jobbet samt fisket. Men på eftermiddagarna har jag ändå hålit på med en del flugbindning samt utrustnings service. Min Triple D lina som jag hade sönder förra fredagen vart totalt oanvändbar så under helgen och tills på onsdag har jag fått köra med min s1/s2 klump. I onsdags fick jag min ny beställda h/i/s3 klump som har visat sig vara väldigt effektiv.
Sammanlagt är jag nu idag (lördag) uppe i 7st fiskar, minsta på 60cm och största på 103 cm.
Har denna vecka fått ett nytt pb, torsdags - otroligt fin havsöring på hela 80cm i 6an(samma som laxen). Så nu håller 6an två av minna pbn. Fick även en i 12 på ett helt nytt ställe långt ut i ån och den utlekta hanen hade en längd på 60cm. Gäddan leker nu i hela ån och jag lyckades få ett par bilder.
När jag står ute i vassen vid pol 14 blir jag nästan lite rädd när det plaskar en tioklumpare precis runt fötterna. Antar att hon inte vill ha mig där men jag vill ju komma åt min favorit plats i ån.

Igår (fredag) kom ett par fiske polare från Stockholm hit ner. Dom har hyrt en sträcka vid Svängsta och jag vart bjuden dit för lite fiske och en god middag! Fisk kom det också men sen om man räckan en gädda som fångs i mörrum är en annan femma. Lasse var den glada person som lyckades lura den lilla gröna öringen samt att Anders lyckades få en mycket fin öring på runt fem kilo. Kvällen avslutades med en god middag och så snäll som Lasse är fick jag långa hans bil. På vägen tillbaka till mörrum lyckades jag nästan knäppa mitt första djur. En stor grävling, Satan va nära det var...

Idag (lördag) har jag och pelle vart och vittjat fällan. Inte mycket till smolt än men imorgon kan det vara så att de första kommer. Det är nu 9 grader i vattnet så när som helt kommer de! Kommer då även ta lite bilder och vissa hur vi göre!
Just nu sitter jag med vadarna på och längtar tills jag ska ut i det målninga mörrum. Börjar nog med att köra lite lunch och sen dra ner till pol 14 där det finns en bra parkering och gå möjligheter till det hetaste sträckorna.
 60cm-pol 12- Orengrova
 80cm- pol 6- Orengorva
 Gäddlek!
 Anders kämpar!
 och lyckas!

En Glad lasse får avsluta det hela!

Nu ska jag själv ut!
Skitfiske! // JMT

1 kommentar: