måndag 25 april 2011

Total katastrof!

Tråkigt nog så vart inte förra veckan så bra för mig. Noll fisk, ända var att igår (sön) tappa jag en fisk i pol 12 på västra sidan. Hade fisken inne vid kanten och folk som vet hur det ser ut vet att det är problem att landa en lite större fisk där. Som sagt, fisken var inne vid kanten och jag lyckades taila den. Den övervintrade öringen hade en längd på 70-75cm. Jag la ifrån mig mitt spö och efter någon sekund fick fisken fnatt och den gled ur minna händer. Spöet flög med men jag lyckades få tag i det i sista sekund.. Linan hade snurrat sig runt spötoppen och det var tvärstumt. tre ryck från öringen gjorde att kroken lossna..... satan va förbannad jag vart.... usch. men sånt händer alla någon gång ;)


Peter var som sagt här i helgen och den kändes mer som om det var "semester fiske" än hardcore fishing. Det var skönt och tror jag behövde det. Mycket trevligt sällskap, tack! 

Binder mycket flugor nu och får mycket bra kritik från folk häromkring. Innan jag åker här ifrån skall det göras en stor inhandling med material inför vintern!

Nu ska jag väl antagligen ut och fiska lite. Trodde det var en "normal" dag idag men tydligen är det inte så. Sista Praktik dagen sker imorgon sen är jag ledig onsdag och torsdag och då ska jag nöta uta He*ve*e!
Fredag blir det att dra hem till Tyresö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar