måndag 18 april 2011

Då kommer jag med en lite slut summering av andra veckan!
3 Fångade fiskar för mig. Största på 80cm! Fick också en mindre fisk samma dag. Sen i lördags lyckades jag dra årets första blänkare på 55cm. Första smolten för i år lyckades komma in i våran fälla vid Abu sträckan. Samt att jag gick fisk lös hela söndagen....

Idag så har vi hållit på med att sätta ut en hel del märkta fiskar på de övre sträckorna. Tidigt imorse var vi å rensa fällan och då vart det en liten smolt.
Nu börjar det närma tio grader vart i vattnet och snart dröjer det inte länge förens laxen kommer! Förhoppningsvis kommer jag vara med när den första kommer upp!
Idag ska det bli en fiske fri dag samt att jag äntligen få tvätta minna kläder för första gången på lite mer än två veckor! Ska även binda en hel del flugor och imorgon har jag äntligen sov morgon! Ska bli otroligt skönt. Till helgen kommer även en fiske polare Peter hit ner. Ska bli kul och får hoppas att han lyckas dra något!

Kan tillägga att mitt pb på öring kan ändras till PB på Hybrid! Skit samma egentligen, det är en grymt snygg fisk! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar