fredag 29 april 2011


Nu är jag tillbaka i Tyresö!
Har haft min bästa praktik hittills nu de här veckorna. Har lärt mig mycket och haft otroligt kul! Mycket fiske har det blivigt också men tyvärr han jag inte vara kvar tills den första laxen kom upp... men men, kan inte få allt.

De senaste veckorna har jag tyvärr inte lyckas utöka min fångst kvot och kan då tillägga att sammanlagt så har de senaste dagarna kommit upp väldigt få fiskar längs ån.
Det har blivigt väldigt tidiga mornar nu de sista fiske dagarna och fisket har hållit på i ett tiotal timmar. Kan konstatera att i går kväll när jag gick från pol 15 till laxens hus att jag var ganska mätt på fisket längst ån och att jag känner mig väldigt nöjd med de fångster och upplevelser jag fått vara med om i mörrum.

Förra året när jag var på mitt första besök vid mörrum fick jag chansen att hjälpa en dansk med att landa en stor öring, nu i veckan stötte jag på han igen vid pol 15-16 och på dagens första kast lyckades han få på en nästan lika stor öring igen! Fick hoppa i ån å landa den åt han samt jag fick även låna en vanligt trädgårdshandske som funkar grymt med att landa en öring. Fick ett riktigt bra grepp och han lyckades inte på något sätt kravla sig ur greppet.

Som sagt är jag otroligt nöjd med de veckorna jag fått uppleva och vill tacka alla på Mörrums kronolax fiske för allt!

Imorgon blir ska jag äntligen klippa mig och sen bär det ut för ett singel pass med båten i jakten på de stora gröna! Tror leken håller på för fullt nu där nere eller så är det ganska precis dags. Tar med mig flug och Jerk grejerna!
  

Skit fiske! // JMT


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar