fredag 22 april 2011

Ont om fisk...

Nu är påsken här och laxen stryker omkring utanför mynningen!
Mörrumåns status- Mellan. Det menas att största delen av gammal fisk(övervintrad) är ute ur ån men det finns även chans ny uppvandrad fisk från pol 15- kungsforsen. Men det alla nu går och väntar på är att första laxen skall komma! 11C och 47kubik ligger vattnets status på men i havet är det inte mer än 4C och det hindrar laxen från att gå upp.

Kommer nu under de här veckorna fiska betydligt lättare (högre i vatten nivån). Har sen i söndags inte haft något tur i mitt fiske. Söndagen vart det noll fisk, måndags och tisdags vart det fiske fria dagar. Onsdags och torsdags vart det noll fiskar också... Vet inte vad det är men jag tror det är linan. Har kört med de tyngre innan så nu ska jag testa något nytt! Även bundit en hel del nya flugor som jag kommer lägga upp lite senare. Nu väntar jag på Peter som kommer hit från Värnamo. Ska käka lunch och sen ska vi ut å nöta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar